Blogi
Smiling face

Kas olla või mitte olla... mobiilisõbralik?

Tihti ollakse arvamusel, et kui pole mobiilset klientuuri, siis pole vajadust ka mobiilseks veebileheks. Peagi on see suund muutumas. Alates 21. aprillist eelistab Google otsing mobiilisõbralikke lehti, mis lihtsustatult tähendab, et otsingutulemustes kuvatakse eespool lehed, mille ülesehitus on optimeeritud mobiilsetele seadmetele.
Google sõnul on muudatuse eesmärgiks pakkuda otsingumootori kasutajatele kvaliteetsemaid tulemusi. Siiski ei mõjuta mobiilisõbralikkus otsingutulemusi läbivalt. Nimelt saab Google uus algoritm töötama ainult mobiilsete seadmete otsingus ning seda kõikides keeltes ning üle maailma.

Google sõnul on tegemist optimeerimisega ühe lehe tasemel (page-level), mis võimaldab esile tõsta näiteks erilehti, placeholdereid, maandumislehti jms.
Näiteks, kui teie kodulehe tootelehed on mobiilisõbralikud ning ülejäänud veeb miskipärast mitte, siis eelise otsingutulemustes saavad tootelehed. Individuaalsete lehtede mobiilisõbralikkuse testimiseks on Google loonud ka testilehe (Mobile-Friendly Test).

Mobiilisõbralikkust kontrollib Google iga kord, kui leht on Crawl’itud või indekseeritud Google Webmaster Tools’is. Suuremahulisemate URLide korral on soovitav lisada Webmaster Toolsi vahendusel ka Sitemap.

Juhuks, kui olete kasutanud vistutatud (embed) objekte, nt Youtube, Slideshare jt, siis kontrollige, et vistutuskood vastaks mobiilisõbralikule HTML5 reeglistikule.

Kui tekkis küsimusi, võta meiega ühendust ning räägime lähemalt.

Jaga artiklit:
A picture of Sviiter

Artikli autorist

Sviitri tiimi taga seisavad viis rätsepa, kes alates esimesest tervitusest, projekti planeerimisest, kavandamisest, kujundamisest, kodeerimisest, trükkimisest kuni üleandmiseni sinu heaks toimetavad.
hello@sviiter.ee