Blogi
Smiling face

Milleks meile sisu?

Mis oleks, kui Coca-Cola oleks klaasitöökoda, kus leiutati ideaalne pudel, aga neil poleks olnud sinna midagi sisse panna?

Kui mingi teine firma oleks ostnud selle pudeli ja täitnud selle maailma enimmüüdud koolajoogiga, kas me teaks nime Coca-Cola? Vaevalt. Nii nagu tänapäeval teab nime Raymond Loewy vaid tõsine disainiajaloo huviline või keegi, kes on just guugeldanud ikoonilise pudeli disainerit (nagu mina).


Eks see näide ole ekstreemne ja näiteks Pepsi sõpradele täiesti sisutühi, kuid loo moraal on see, et vaid vorm kipub pahatihti tühjaks jääma. Seda sõna otseses mõttes. Mis kasu on veebilehest, mis on sama tark kui Raudmehe Jarvis, sama ilus kui hommikune päikesetõus rabalaukal või sama kallis kui sein Mehhiko ja USA vahel, aga mille sisu on vana hea „Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit“? Muuseas, ka see oli kunagi täiesti adekvaatne sisu – kui Cicero need read aastal 45 kirjutas, ei osanud keegi arvata, et 1500 aastat hiljem muutub see kirjatüübi näidistekstiks ja püsib ’kohatäitena’ üle 500 aasta (ja kes teab, kaua veel).

Seega – sisu. Jutt. Tekst. Kontekst. Taust. Sõnum. Nimetagem seda kuidas tahes. Midagi peab seal Coca-Cola pudeli sees olema. Nii nagu sellel eriti hea väljanägemisega veebilehel peab ikkagi mingi mõte olema. Just see mõte on see, mis teinekord ilusa pildi kõrvale ei mahu. Kuigi võiks, sest „suures pildis“ on nii pilt kui tekst võrdsel kohal.

Raske on ka siis, kui meil on ainult sisu. Coca-Colat kilekotis ju ei müüda. Miljoneid baite infot on samuti raske esitada, kui pole vormi, kuhu neid mahutada. Jõuaksime tagasi aega, kus infot edastasid lauljad, kelle töö oli külast külasse kõndida ja laulda, mida nad eelmises kohas teada said või vanaisa lauludest mäletasid. Pole tänapäeva mõistes just kiireim viis oma uuest tootest või teenusest teatada.

Pole mõtet?

Fraas „pole mõtet“ on niigi negatiivne, aga kujutage ette, et seda ütleks keegi teie kodulehe kohta. Jah, ta on ilus – aga puudub mõte. Mida selle iluga öelda tahetakse? Reklaamikampaania, mis täidab linna ilusate plakatite ning Delfi servad kenade bänneritega, ei too müüjale sentigi tagasi, kui sinna unustatakse juurde teatada, kes reklaami tellis või mis ta eesmärk on. Müüa küll, aga mida? Või kellele?


Seepärast oleme tegemas sammu selles suunas, et varasemast tihedamalt ühendada vorm ja sisu. Et disain ja ettevõtte tegelik sisu teineteist veel paremini toetaks, oleme nüüdsest valmis ka üheskoos läbi mõtlema ettevõtte sõnumid. Vajadusel kohendame vanu või aitame luua uusi. Aitame ettevõttel läbi mõelda ka suhtekorralduslikud elemendid, mis toetavad visuaali ning visuaali, mis aitab veel paremini sõnumit edastada. Nüüdsest pakume sisu- ja vormiteenuseid käsikäes. Võtkem seda kui disaini uut tulekut – õiget pudelit õige sisuga.


Jaga seda artiklit
A picture of Karl

Artikli autorist

Karl on PR-tüüp, kel on vastav haridus ja ka aastaid kogemusi kõigis kolmes sektoris. Ta on töötanud nii lobistaja, avalike suhete juhi kui rendikonsultandina. Karli eriline kirg on kriisikommunikatsioon, eriti selle esimene osa - kriiside ära hoidmine.
karl@sviiter.ee