Blogi
Smiling face

Tuntud logod: Osa II - Audi

Audi nelja rõngaga logo tähistab üht Saksamaa vanimat brändi, mis siiani ettevõttel tänaseni kasutusel on. See sümboliseerib 1932. aastal toimunud ühinemist Audi, DKV, Horch ja Wandereri vahel.

Horch

19. sajandi alguses oli Saksamaal mitmeid autovalmistajaid ning üheks neist ka August Horch, mis loodi Kölnis 14. novembril 1899. August Horchi peetakse sealse autotööstuse suureks arendajaks ning ta töötas kolm aastat ka Karl Benzi juures enne kui lõi oma ettevõtte, millele andis enda järgi nimeks Horch.

Audi
16. juuli 1909 on August Horchi loodud autotootmisettevõtte ettevõtte Audi algusaeg. Kuna ta oli asutajana andnud oma nime juba eelmisele ettevõtmisele, vajas ta uut, milleks saigi Audi. Nime leidis ta siiski enda nime ladina keelsest tõlkest (Ladina k. kuula!). Audi Automobilwerke GmbH alustas Zwickau linnas tööd 25. aprillil 1910.

Wanderer
1885. aastal lõid Johann Baptist Winklhofer ja Richard Adolf Jaenicke Chemnitzi linnas rattaparandustöökoja. Mõni aeg hiljem, 1896. aastal, alustasid nad ka Wanderer Fahrradwerke AG nime all omatoodanguga. 1902. aastal ehitas oma esimese mootorratta ning 1913. aastaks saadi valmis ka oma esimese autoga, see oli väike kaheisteline mudelinimega Puppchen, mis tõstis Wandereri autotootjana ka kaardile.



DKW
Algse nimega Rasmussen & Ernst loodi 1904. aastal samuti Chemnitzis, kuid koliti 1907. aastal Erzgebirge regiooni. Algselt toodeti summutilahendusi, poritiibu ning valgustuslahendusi erinevatele mootorsõidukitele.

DKW asutaja Jörgen Skafte Rasmussen hakkas eksperimenteerima oma toodetud aurumootoriga sõidukit 1916. aastal, mil registreeris kaubamärgina DKW ning andis oma ettevõtte nimeks Zschopauer Motorenwerke. Suurem edu algas 1920ndate lõpul, mil toodi turule DKW märgi all esimene mootorratas.



Auto Union AG, Chemnitz
29. juunil 1932, Audiwerke, sh Horch, ühines DKWga ning tehti ka leping võtmaks üle Wandereri autoosakond. Ühinemisega sai Auto Unionist Saksamaa suuruselt teine autotootja. Ettevõtte embleem, nelja ühendatud rõngaga sümboliseeris katkematut ühtsust nelja ühinenud ettevõtte vahel. Iga endine ettevõte üheks valdkonnaks loodud ühenduses - DKW sai vastutavaks mootorrataste ja väikeautode valdkonnas, Wanderer keskmise suurusega autode, Audi keskmise suurusega luksusautode ning Horch kõrgekvaliteediliste ning kõrgklassi autode vallas. Vahepealsed ajad olid Euroopas keerulised ning viisid ka tootmise Nõukogude Liidu võimu alla. 1949. aastal koliti ettevõtlusega Ingolstadti ning jätkati nelja rõnga embleemi kandvate kahetaktiliste mootorrataste, sõidu- ja tarbeautode tootmist. 1965. aastal anti välja esimene neljataktilise mootoriga sõiduk, mis oli ka ettevõtte esimene mudel peale II maailmasõda. Samal aastal astuti ka Volkswagen Grupi alla.


NSU Motorenwerke asutati aastal 1873 ning tootis algselt õmblusmasinaid, kuid 1886. aastaks oma suuna jalgrataste ning 1901. aastaks mootorrataste tootmisele. Nimetatud kiire areng andis ettevõttele suure tõuke ning aasta enne Auto Unioniga ühinemist 1969. aastal planeeriti ka autode tootmist.


AUDI AG
1977. aastal väljus viimane toodang NSU liinilt ning sest ajast tootsid kõik ühingu liikmed ainult Audi märgiga sõidukeid, mis sai lõpliku nimekuju ning visuaalse väljenduse näol 1985. aastal. Sest ajast on nimena kasutusel lihtsalt Audi ning on endiselt säilitatud ajaloolised ning algupärased neli seotud rõngast.


Loe ka:
Tuntud logod: Osa 1 - Shell
Tuntud logod osa 3 - Starbucks
Tuntud logod: Osa 4: AT&T
Tuntud logod: Osa 5: MasterCard

Jaga artiklit:
A picture of Tom

Artikli autorist

Tom ei ole pelgalt beeži näo ja roosade kõrvadega svg ikoon, ta on märksa rohkem. Oma igapäeva toimetuste juures seisab ta hea kogu meie suhtluse ja infovahetuse eest ning skaudib disainitrendide armutut maastikku.
hello@sviiter.ee