Blogi
Smiling face

Tuntud logod: Osa III - Starbucks

Starbucks sai alguse 1971. aastal Ameerika Ühendriikides, Seatle's ning on tuntud oma sagedaste brändiuuenduste poolest.
Strarbucks sai nime Moby Dicki esimese madruse järgi. Ettevõtte asutajate esialgne plaan oli siiski teine. Nimelt sooviti nimeks algselt Pequod, mis oli kapten Ahabi vaalapüügi laeva nimeks samas raamatus. Kujutaksite ette maailma parimat kohvipoodi, mille logoks ilutseb kalalaev?

Oma algsest sadamakohvikust alguse saanud ettevõtmine otsis oma juuri pikkade Seatle sadama ning kaubandusteedest lähtuvalt. Sealt jõuti ka Moby Dicki raamatuni ning ühel hetkel tundus kahesabaline merineitsi või siis sireen ainuõige valik. "Temas oli midagi - See müstiline ning mõistatuslik võime olla ühendavaks lüliks kõige selle vahel mida me otsinud olime" Starbucksi kodulehel leiu selgituseks.

Starbucksi logo on arendatud koostöös reklaamiagentuuriga Lippincott ning seda üle neljakümne aasta. Starbucks soovis, et nende iga uus logo väljendaks võrdselt nii minevikku kui tulevikku andes võimaluse toetada nende tänaseid ning homseid tooteid ning olla valmis ka vaatama pikemalt ette.

Tänase päeva seisuga võib Starbucksi leida enam kui 55 riigis üle maailma, seega võite kujutada ette, milline vastutus on kujundada brändi, mis oleks vastuvõetav inimestele üle maailma.

1971. aastal, mil Starbucks alustas kohviubade müügiga Seattles, Pike Place Market nimelisel sadamaturul.

1986. aastal püüdis Howard Schultz veenda, et Starbucks võtaks oma menüüsse ka espressojoogid. Starbucks siiski keeldus ideest ning Schultz lõi oma ettevõtte nimega Il Giornale, mille logo värve saab pidada meile tuntud rohe-valge-musta kooslusega Starbucksi logo aluseks.


1987. aastal otsustasid Starbucksi tollased omanikud ettevõtte müüa ning Schultz kasutas võimalust. Ta soetas Starbucksi 3.8 miljoni dollariga ning muutis selle oma näo järgi, mida oli alustanud Il Giornales. Lisaks kahe ettevõtte ühendamisele, laiendatud valikule muutus ka logo ja ettevõtte nimi. Senise Starbucks Coffee, Tea and Spices asemele tuli lihtsam ning konkreetsem Starbucks Coffee.

1992. aastal ette võetud logouuendus puudutas eelkõige merineitsit ning värvilahendust. Sireeni kontuure lihtsustati ning paigutati logo keskringis nii, et nähtavale jäid selle kontuurid kuna puusadeni.

2008. aastal otsustas Starbucks astuda sammu tulevikku taastades algupärase logoversiooni aastast 1971 lootusega sobituda paremini kasvava hipsterkultuuri populaarsusega. Rebranding kukkus läbi nii disainerite kui avalike sõnumite levitamisel.


2011. aastal tutvustas Starbucks oma identiteedi järjekordset versiooni, kus oli mindud tagasi klassikalise ning edu toonud rohelise juurde. Logost oli eemaldatud väline piirav joon ning viide Starbucksi nimele. See oli julge samm arvestades ebaõnnestunud logouuendust mõned aastad varem. Uus logo keskendus Starbucksi sireenile, rohelisele värvile ning logo paigutusele toodetel. Logo ei paikne pea kunagi toote keskmes ning tihti kasutatakse logo paigutust osaliselt ka nn üle ääre.



Tänasel päeval ei paku Starbucks ainult kohvi. nende teed, joogid, jäätised, värske toit jpm on kasvatanud sellest suure mitme miljardise käibega impeeriumi.

Starbucks on ehe näide traditsioonide hoidmisest ning seejuures ajaga kaasas käimiseks. Roheline värv koos nende sireeniga on olnud ajahambale murdmatu. See sümboliseerib endiselt nende ärifilosoofias, poodides, kodulehel, online brändingus, meenetel jm. Võiks eeldada, et logole ühe põhivärvi määramine on selle kasutamist kitsendav, kuid ei. Starbucks tõestab edukalt eri värvide, graafika ning lahenduste koosmõju selle ühe ja ainsa rohelise ümber.

Allikad: 
Brand Stories: The Evolution of Starbucks
Logo Design Love - Starbucks logo Evolution
Starbucks - Who is the Siren?

Loe ka varasemaid sama seeria postitusi:
Tuntud logod: Osa 1: Shell
Tuntud logod: Osa 2: Audi
Tuntud logod: Osa 4: AT&T
Tuntud logod: Osa 5: MasterCard

Jaga artiklit:
A picture of Tom

Artikli autorist

Tom ei ole pelgalt beeži näo ja roosade kõrvadega svg ikoon, ta on märksa rohkem. Oma igapäeva toimetuste juures seisab ta hea kogu meie suhtluse ja infovahetuse eest ning skaudib disainitrendide armutut maastikku.
hello@sviiter.ee