Your cart

Ostukorvis ei ole tooteid.

Tuntud logod osa XIII – Apple - Tuntud logod osa XIII – Apple - Tuntud logod osa XIII – Apple - Tuntud logod osa XIII – Apple - Tuntud logod osa XIII – Apple

Erkki

Apple’i visuaalne identiteet on läbi teinud mitmeid muutusi, millest igaüks peegeldab olulisi verstaposte ettevõtte ajaloos ja tootearenduses.

Detailne ja keerukas

1976 – Exlibris

Esimese logo kujundas üks Apple’i asutajatest Ronald Wayne, millel ta kujutas detailset illustratsiooni Isaac Newtonist õunapuu all. Seda logo kasutati vaid lühikest aega, enne kui see asendati lihtsama ning juba ikooniliseks muutunud kujundiga. Algset logo kasutati vaid korra, nende esimese toote, Apple I, turuletoomise ajal. Detailne disain peegeldas ettevõtte algset keskendumist arvutitehnika keerukusele.

Vikerkaarevärviline

1977 – Vikerkaareõun

Disainer Rob Janoff lõi ikoonilise hammustatud õuna logo vikerkaarevärvides. See logo esindas Apple’i püüdlust värvilise ekraani poole ja loomingulisust hariduses. Vikerkaarevärvid sümboliseerisid vabadust ja mitmekesisust, mis oli oluline osa Apple’i missioonist. Väljalõige kujundust ehk “hammustus” õunas oli oluline, et eristada seda kirsist või mistahes muust viljast ning lisaks andis ka toreda sõnamängu (byte/bite). Vikerkaareõun muutus kiiresti äratuntavaks sümboliks, mis peegeldas ettevõtte innovaatilist ja sõbralikku olemust.

Apple II (1977): Apple II oli üks esimesi väga edukaid masstoodetud mikroarvuteid millel kuvati ka uuenduse saanud Rob Janoffi kujundatud õunalogo. Värviline disain tõi esile Apple II täiustatud graafikavõimekuse.

Macintosh (1984): Macintosh oli veel üks oluline verstapost. Selle väljaandmine tugevdas logo tähendust kui loovuse ja innovatsiooni sümbolit personaalarvutites.

Monokroomne ja ruumiline

1998 – Monokroomne disain:

Steve Jobsi naasmise ja iMac G3 turuletoomisega 1998. aastal muutis Apple oma logo monokroomseks. See muutus peegeldas ettevõtte uut disainifilosoofiat, mis rõhutas lihtsust ja elegantsi.

iMac G3 (1998): iMac G3 turuletoomine oli oluline Apple’i elavdamisel. Logo muutus monokroomseks, kajastades uue iMaci lihtsat ja elegantset disaini ning rõhutades uue ajastu algust Apple’i toodetes.

Tasane ja minimalistlik

2013. aastal muutis Apple oma logo taas lihtsamaks, eemaldades läike ja kolmemõõtmelised efektid. Uus lame ja minimalistlik disain peegeldab tänapäeva disainitrende ja Apple’i jätkuvat pühendumust lihtsusele ja elegantsile.

iOS 7 (2013): iOS 7 turuletoomine tõi kaasa suure disainimuutuse Apple’i mobiilse operatsioonisüsteemi, liikudes lameda disaini suunas.

Apple Watch (2015): Apple Watch tutvustas uut kategooriat Apple’i toodete nimekirjas, mis rõhutas rohkem tervise ja fitnessi olulisust kui seda, et see on ka kell. Minimalistlik logo sobis hästi Apple Watchi puhta ja elegantse disainiga.

MacBook Pro Touch Bariga (2016): Touch Bariga MacBook Pro tutvustamine tõi esile Apple’i pühendumuse innovatsioonile ja kasutajakogemuse täiustamisele, mis kajastus ka nende minimalistlikus logodisainis. 2021 loobuti Touch Barist ning toodi tagasi kasutajatele meeldinud puhas ainult nuppudel põnev klaviatuur.

Logo tähendus ja mõjud

Apple’i logo on alati esindanud innovatsiooni, lihtsust ja kasutajasõbralikkust. Vikerkaarevärvid sümboliseerisid vabadust ja mitmekesisust, samas kui monokroomne disain tõi esile brändi kaasaegsuse ja puhtuse. Logo evolutsioon peegeldab Apple’i võimet ajaga kaasas käia ja muutuda, samas jäädes truuks oma põhiväärtustele. See on sümbol, mis on inspireerinud ja jätkuvalt inspireerib miljoneid inimesi üle kogu maailma.

Vaata ka teisi varasemalt ilmunud lugusid.