Toode, mis sündis vajadusest leevendada morfiinisõltuvust on üldsusele teada kui Coca-Cola – see on J.S. Pembertoni lugu.Toode, mis on eelkõige tuntud oma maitse poolest sündis 8. mail 1886 Georgia osariigis Atlantas. Dr. John Stith Pemberton oli kohalik apteeker, kes lõi Coca-Cola siirupi ning pakkus seda viie sendise hinnaga Jacob’s Pharmacy apteegis kus ta töötas. Ta segas siirupit mulliveega, mis andis joogile üheaegselt maitsva ja värskendava olemuse, mida me kõik teame ja tunneme ka tänasel päeval.
Pemberton kannatas 1865. aastal Columbuse lahingus sadud mõõgahaava, mille ravimine oli ta viinud morfiinisõltuvuseni ning mille tõttu katsetas ta erinevate valuvaigistite ja toksiinide koosmõju. Oma viimastes katsetustes lisas ta kokat ning coca veini, millele lisas koola ekstrakti ning damianat kutsudes oma lõplikut toodet hellitavalt Pemberton’s French Wine Coca.
Pembertonile tundus, et kaks C-d näeks reklaamides hea välja ning tema partner ja raamatupidaja, Frank Mason Robinson, soovitas nime koos esialgse unikaalse joonistatud kirjatüübiga. Esimene Coca-Cola ajalehereklaam ilmus Atlanta Journalis, mis kutsus inimesi proovima uut ja populaarset ekstrakti mulliveele. Oma esimesel aastal müüs Pemberton keskmiselt üheksa jooki päevas.
Pemberton ei mõistnud kunagi täielikult oma toote potentsiaali ning müüs oma ettevõtte osadena mitmetele huvilistele laiali. 1888. aastal, vahetult oma surma eel, müüs Pemberton oma järele jäänud Coca-Cola osakut Atlanta ärimehele Asa Griggs Candler’ile, kes ostis ka teistelt Coca-Cola osakud endale saavutamaks ettevõtte ja toote üle täieliku kontrolli.
1893. aasta 31. jaanuaril sai Coca-Cola logo kaubamärgiks Ameerika Patendiametis. Kaubamärgi tähs “Trade Mark” paigutati ühe C-tähe kumerusele.
1890-1891 – Coca-Cola loga sai mõned eksta kumerused, õnneks kestis see ainult ühe aasta.
Aastatel 1941-1960 viidi kiri “Trademark registered” C-tähe kumerusest välja ning paigutati logo alla.
Alates aastast 1947 võttis Coca-Cola logo reklaamimisel kasutusele punase ketta mida kutsuti ka nupuks. Sellest sai tugev graafiline sümbol, mis sai justkui nurgakiviks igal reklaamil, märgil, vaateaknal ning muudel dekoratsioonidel, millega Coca-Cola seotud oli.
1969. aastal võttis Coca-Cola logo juures kasutusele punase kasti, millele oli lisatud valge laine, mis on kasutusel tänase päevani.
Mis õppetunde saaksime kaasa võtta Coca-Cola originaalsest, innovaatilisest ning lihtsast disainist?
Tugev side värviga, Coca-Cola ja punane on justkui sünonüümid. Neile on oluline, et nende ettevõtte värv oleks kajastatud nii kõikidel toodetel kui turunduses – ja see töötab! Kasutage värvide psühholoogilisi mõjusid ning leidke see toon, mis toetab teie ettevõtte olemust.
Kaaluge erilahendusega kijatüüpe. Coca-Cola on meeldejääv oma logo olemuse tõttu ning kuidas see toetab toodet ning brändi. Ole oma bändi arenduse juures loov ning vaata, kuidas saaksid valitud kirjatüübi olemust oma visuaali terviklimaks muutmisel ära kasutada. See annab su brändile olemuse, et see pole võetud riiulist ning selles on omapära ja unikaalsust.
Loe ka varasemaid sama seeria postitusi:
Tuntud logod: Osa 1: Shell
Tuntud logod: Osa 2: Audi
Tuntud logod: Osa 3: Starbucks
Tuntud logod: Osa 4: AT&T
Tuntud logod: Osa 5: Mastercard
Tuntud logod: Osa 6: Nike
Tuntud logod: Osa 7 – Chupa Chups
Tuntud logod: Osa 9 – Nintendo
Allikad:
The Coca-Cola Company – The Birth of a Refreshing Idea
The Coca-Cola Company – More then 125 years of advertising
The Coca-Cola Company Australia – Trace the 130-year Evolution of the Coca-Cola Logo
99 Designs – Top 10 of the world’s most famous logos and what you can learn from them