Taaskord on aasta mööda tuhisenud ning käes on aeg panna kirja valik tehtud projektidest. Oleme käinud oma teed nüüdseks üksteist aastat ning kui ei teeks aasta möödudes kokkuvõtet tehtud projektidest, siis võiks kohati tunduda, et sel aastal justkui palju ei teinudki.
EV Presidendi Kantselei tõstatas jaanuaris Kirjuta Eestile kampaania, kutsudes noori kodanikke üles vabariigi aastapäeva kõnet kirjutama.
Printwise on meie portfellis olnud juba mõnda aega. Eelmise aasta kokkuvõttes X-faktor kirjutasime ka nendele loodud veebilahendusest. Sel aastal kohendasime pisut logolahendust muutes selle mugavalt kasutatavaks ringilahenduseks. Sama jalga käib ka Eilman & Hio, mis eelneva brändiga põgusalt seotud. Lõime ka neile sarnasesse visuaalsesse keelde kuuluva logo, mida leiab trükitud särkidelt, pusadelt, buffidelt ning loomulikult ka pakenditelt.
Kevadel uuendasime ka Eesti Sulgpalliliidu visuaalset identiteeti, andes sellele rohkem kasutusmugavust ning lõime reeglid selle korrektseks kasutamiseks.
Üks massiivsemaid ettevõtmisi oli aasta algusel alanud Lääneranna valla sümboolika konkurss, mis oma kulminatsiooni sai alles oktoobris. Pärast mitmeid voore ja loksutamist Riigikantseleis võttis volikogu vastu otsuse uue sümboolika vapi ja lipuna kasutuselevõtuks ning edasine on meile olnud ainult rõõm – Lääneranna vallast on saanud pea ainuke Eesti vald, mis kasutab oma sümboolikat laialdasemalt kui mistahes teine haldusreformi rakendumisel tekkinud üksus. Seega leiab meie loodu tee Lääne-Eesti ühiskondlikku ruumi ja kasutusse iga päevaga järjest rohkem.
Märtsis tegime uuenduse Eesti Interneti Päeva veebile. Endiselt Voogi platvormil paikneva veebi lõime mõnusa ülevaatliku ühelehelise veebilehena, millele lõime juurde ka varasemate aastate kuvamise loogika. Muus osas värskendasime kujundust ning loetavust erinevates seadmetes.
Meie pikaaegne klient Millamore sai samuti endale veebikodu ning seda enam kui kümnes keeles. Tõesti, see oli meie ajaloo kõige keelerohkem projekt. Pidime arvestama lehe loetavust erinevates keeleruumides Eestist skandinaaviani ning Koreast Hiinani. Loomulikult juurde loetavus erinevates seadmetes. Lisasime lehele tootekataloogi ning valmisoleku liitmaks lehele ka veebipoe.
Eesti Interneti Sihtasutusele valmis ka miniveebina Kait ja Kati, mis koostöös Tolm Stuudioga said sisuks mõnusad vallatud explainer videod.
Erakordselt tore oli ka Eesti Balletiliidu uue veebi tegemine, mis hõlmab liidu igapäevatoimetusi, uudiseid, üritusi ning endiste ja praeguste esinejate andmebaasi.
Eesti Jäähokiliit sai aasta teises pooles samuti endale uue veebi ning panime sellegi Voogi peale jooksma. Kena rahvusvärvides veeb on saanud palju positiivset vastukaja ning jätkame liiduga koostööd ka uuel aastal.
Tundus, et 2018 oli meeaasta. Meiega oli Mönus Mesi, kellele tegime juurde mitmeid teemasilte. Nüüdsest leiab Saaremaa mönusat mett ka Vandiraiujate teemapurgis ning corporate siltidega ka GoSpas ning Saaremaa Hotell Spaas. Uus tulija meie juures on Nordic Honey, kelle minimalistlik stiil ning suurepärased turustusoskused on viinud eesti mee laia ilma. Nordic Honeyga arendasime koos välja uue kakao-maitsemee pakendi, kohendasime olemasolevaid ning lõime juurde maitsemee kinkekomplekti.
Trükiste osas toome taaskord esile hulga aastaraamatuid, mis meiega olnud juba mitmeid aastaid – Inbank, Interneti SA ja E-riigi Akadeemia SA. Inbankiga on olnud rõõm toimetada ka nende perioodiliste aruannetega.
Kaheteistkümnedaks aastaks on ka palju põnevat juba ees, millest osa töös ja osa kalendris ootel. Novembris võtame jälle kokku, seniks kuulmiseni.