Milleks meile sisu?
Kui mingi teine firma oleks ostnud selle pudeli ja täitnud selle maailma enimmüüdud koolajoogiga, kas me teaks nime Coca-Cola? Vaevalt. Nii nagu tänapäeval teab nime Raymond Loewy vaid tõsine disainiajaloo huviline või keegi, kes on just guugeldanud ikoonilise pudeli disainerit (nagu mina).
Eks see näide ole ekstreemne ja näiteks Pepsi
sõpradele täiesti sisutühi, kuid loo moraal on see, et vaid vorm kipub
pahatihti tühjaks jääma. Seda sõna otseses mõttes. Mis kasu on veebilehest, mis
on sama tark kui Raudmehe Jarvis, sama ilus kui hommikune päikesetõus
rabalaukal või sama kallis kui sein Mehhiko ja USA vahel, aga mille sisu on vana
hea „Lorem ipsum dolor sit amet,
consectetur adipiscing elit“? Muuseas, ka see oli kunagi täiesti adekvaatne
sisu – kui Cicero need read aastal 45 kirjutas, ei osanud keegi arvata, et 1500
aastat hiljem muutub see kirjatüübi näidistekstiks ja püsib ’kohatäitena’ üle
500 aasta (ja kes teab, kaua veel).
Seega – sisu. Jutt. Tekst. Kontekst. Taust.
Sõnum. Nimetagem seda kuidas tahes. Midagi peab seal Coca-Cola pudeli sees
olema. Nii nagu sellel eriti hea väljanägemisega veebilehel peab ikkagi mingi
mõte olema. Just see mõte on see, mis teinekord ilusa pildi kõrvale ei mahu.
Kuigi võiks, sest „suures pildis“ on nii pilt kui tekst võrdsel kohal.
Raske on ka siis, kui meil on ainult sisu.
Coca-Colat kilekotis ju ei müüda. Miljoneid baite infot on samuti raske esitada,
kui pole vormi, kuhu neid mahutada. Jõuaksime tagasi aega, kus infot edastasid
lauljad, kelle töö oli külast külasse kõndida ja laulda, mida nad eelmises
kohas teada said või vanaisa lauludest mäletasid. Pole tänapäeva mõistes just
kiireim viis oma uuest tootest või teenusest teatada.
Pole mõtet?
Fraas „pole mõtet“ on niigi negatiivne, aga kujutage ette, et seda ütleks keegi teie kodulehe kohta. Jah, ta on ilus – aga puudub mõte. Mida selle iluga öelda tahetakse? Reklaamikampaania, mis täidab linna ilusate plakatite ning Delfi servad kenade bänneritega, ei too müüjale sentigi tagasi, kui sinna unustatakse juurde teatada, kes reklaami tellis või mis ta eesmärk on. Müüa küll, aga mida? Või kellele?
Seepärast oleme tegemas sammu selles suunas, et varasemast tihedamalt ühendada vorm ja sisu. Et disain ja ettevõtte tegelik sisu teineteist veel paremini toetaks, oleme nüüdsest valmis ka üheskoos läbi mõtlema ettevõtte sõnumid. Vajadusel kohendame vanu või aitame luua uusi. Aitame ettevõttel läbi mõelda ka suhtekorralduslikud elemendid, mis toetavad visuaali ning visuaali, mis aitab veel paremini sõnumit edastada. Nüüdsest pakume sisu- ja vormiteenuseid käsikäes. Võtkem seda kui disaini uut tulekut – õiget pudelit õige sisuga.