Your cart

Ostukorvis ei ole tooteid.

Tuntud logod: Osa V – MasterCard - Tuntud logod: Osa V – MasterCard - Tuntud logod: Osa V – MasterCard - Tuntud logod: Osa V – MasterCard - Tuntud logod: Osa V – MasterCard

Erkki

MasterCard on 1966. aastal loodud tehnoloogiaettevõte, mis tegutseb globaalsete maksete turul.


Nad arendavad krediitkaartide lahendusi ning võimalusi, vahendavad pankadevahelisi makseid kauba/teenuste ostjate ja müüjate vahel. Nende hallata on maailma kiireim rahavahetusvõrgustik ning nad on tegevad enam kui 210. riigis.

14. juulil 2016. aastal teavitas MasterCard uue toote Masterpass turuletulekust ning koos sellega  toodi avalikkuse ette ka nende uus identiteet, mis on ettevõtte esmaseks suuremaks uuenduseks viimase kahekümne aasta jooksul. Uue identiteedi lõi New Yorgi päritolu agentuur Pentagram, eesotsas Michael Bierut ja Luke Haymani ning nende meeskondadega.

MasterCard pole kunagi olnud rutakas visuaalkeele muutja, pigem on varasemad muudatused olnud millestki tingitud, näiteks 1968. aasta Interbanki ja Master Charge ühinemine, hilisem ühisnime kasutuselevõtt või siis isegi 1996. aastal logo tekstiosa (Fondiks Helvetica Italic) aluse varju (Drop Shadow) täiendus, kuna see parandas krediitkaardil oleva logo loetavust päikse käes. 

Kuigi algne üldsuse reaktsioon oli uue identiteedi osas hukkamõistev, märgati peagi, et oli loodud midagi, mis hoidis koos juba sisse töötatud ühendatud ringide temaatikat ning parandas varasema logo kasutamise võimalusi. 

Ühendatud ning osaliselt üksteise peal asetsevaid ringe tutvustati esimest korda 1990. aastal, kui sooviti trükivärvidelt kokku hoida. Nüüd, kui internet ja digitaalne maailm on võtnud meie elus ülisuure ning olulise osa, tundus olevat mõistlik aeg ka logo uuendamiseks. 

Uus logo on just kui back to basics, minnes tagasi kolmevärvilise lahenduse ning ümarama kirjatüübi poole. Senise kursiivis Helvetica asemele võeti kasutusele kirjatüüp FF Mark, mida kasutatakse logo juures ainult väiketähtedega just ümaramate vormide rõhutamiseks.

Värvilahenduse uuendus seisnes õigete värvide leidmisel. Kuna eesmärgiks oli mitte muuta kasutajate poolt armastatud punast ja tumekollast, otsustati muuta näiliselt läbipaistvat ehk transparentset osa ikooni keskel. Kui algupäraselt oli 1979. aasta versioonis kuvatud ühisosa tumedamalt, siis uue versiooni kohaselt sooviti sisse tuua midagi rõõmsamat . Selleks sai oranž, mis rõhutab sümboli päikselist energilisust ning puhtust, samal ajal kui punase ja kollase vahel olev ühisosa jäi kuvama läbipaistvust, usaldusväärsust, paindlikkust ning uuendusmeelsust. Uus värvipalett toetab sealjuures ka soojasid ning külmasid halle, mis toovad logo kenasti esile, samas kannavad endas ka looduslikku ning naturaalset joont. Oranžist on saanud uus põhitoon, mis seob endaga ka varasemalt tuntud kollase ja punase.

Esmalt võib tunduda uus versioon justkui mänguversioon. Midagi, mida ei saaks pidada ühe suure korporatiivse ettevõtte sümboolikaks. Siiski tuleks mõista, et MasterCard ei ole niivõrd korporatiivbränd, pigem oma kasutajatele, igapäeva tarbijatele suunatud ettevõte. 

Sümboolika lähteülesandeks oli laialdane kuvamisvõimekus erinevatel reklaamkandjatel nii prindis kui online. Bieruti sõnul on maailmas ringluses enam kui 2,3 miljardit krediitkaarti, mis teeb MasterCardi kaheringilisest ikoonist ühe äratuntavaima sümboli maailmas. Esimest korda ajaloos otsustati eraldada ringidelt tekstiline nimetus ning kasutada vajadusel ringe eraldiseisvana. See oli julge samm, kuid andis juurde võimaluse rõhutada juba kinnistunud ringide sümboolikat.

Uus identiteet on küll paindlikum ning võrreldes teiste sarnaste teenusepakkujatega (VisaAmerican ExpressDiscover jt) eristuv, end jääb siiski reklaamides ja aplikatsioonides diskreetseks nagu ka lähteülesandes sooviti. Sümboolika peab olema küll äratuntav, kuid samas sobituma igal hetkel lõpptarbijale teenust pakkuva ettevõtte sümboolikasse. MasterCard on justkui kvaliteedimärk, mis annab kaardi omanikule selle vajaliku kindlustunde oma rahaasjade kindlaks toimimiseks.

Loe ka varasemaid sama seeria postitusi:
Tuntud logod: Osa 1: Shell
Tuntud logod: Osa 2: Audi
Tuntud logod: Osa 3: Starbucks
Tuntud logod: Osa 4: AT&T
Tuntud logod: Osa 6: Nike
Tuntud logod: Osa 7 – Chupa Chups
Tuntud logod: Osa 8 – Coca-Cola
Tuntud logod: Osa 9 – Nintendo

Allikad
Under consideration: Brand New – New logo and identity for MasterCard
MasterCard Brand Center – Brand Mark Evolution
Pentagram – Mastercard
Fast CoDesign – MasterCard Gets Its First New Logo In 20 Years