Sel suvel viibis meil praktikal Karl, Tartu Kõrgemast Kunstikoolist. Loe, millega ta tegeles ning kuidas ta kogetut hindas.
“Kolm nädalat praktikat Sviitris on läbi ning nüüd on aeg kokkuvõtta oma mõtted. Valisin Sviitri, kuna tahtsin oma teadmisi veebikujunduse alal arendada, sest varasem kogemus peaaegu puudus. Samas ei tahtnud ma minna mõnda suurde ettevõttesse, kus ei oleks ilmselt kellelgi mahti praktikandiga tegeleda. Seega tundus Sviiter hea võimalus.
Praktika jooksul tegelesin põhiliselt kolme projektiga. Esimeseks ülesandeks oli Inbankile teha Instagrami jaoks reklaame, mis põhinesid etteantud faktidel. Teiseks projektiks oli Radisele ikoonide loomine, et vähendada lehel oleva teksti mahtu. Kõige suurem projekt oli Sviitri uue lehe disanimine. Alguses proovisin küll terve lehe kujundamist, kuid lõpuks jäin siiski juba olemasoleva uue lehe kavandi täiendamise juurde.
Praktika pani mind mõtlema rohkem ettevõtte identiteedi üle. Seda just Sviitri uue lehe kujundamisel. Mõistsin, et olulisem on näha suurt tervikut, kui keskenduda üksikutele osadele nagu logo või ikoonid. Siiani on klienditööd ja koolis tehtu keskendunud pigem üksikutele elementidele. Disainimisel tuleb teha hulk eeltööd ning aru saada, kellele tahab klient teenust või toodet pakkuda ning vastavalt sellele luua ka visuaalne pool. Edaspidi pööran sellistele asjadele kindlasti rohkem tähelepanu.
Teisest küljest oli jälle uus ja huvitav kogemus olemasoleva CVI järgi töötamine. Seda sain proovida Inbanki reklaamide disainimisel. Ühest küljest piirab see küll loovust, aga samas ei pea nii palju oma pead vaevama detailide üle ja saab töö oluliselt kiiremini valmis, kui peaks kogu asja ise välja nuputama.
Nagu juba alguses mainisin, siis tahtsin saada targemaks veebidisaini alal. See võimalus mul ka oli ning kasulikku informatsiooni sain kuhjaga. Kohtumine front-end arendajaga oli väga informatiivne ja sai oluliselt selgemaks veebi võimalused ning mida tahab arendaja saada disainerilt. Disainimisel tuleb silmas pidada meediumi piiranguid ning vastavalt neile teha oma kujundus. Kuna kasutusel on suur hulk erineva suurusega ekraane ja seadmeid, siis peab veebi disanimisel sellega arvestama ja looma kujunduse, mis on kasutatav või lihtsalt kohandatav kõikidele seadmetele. Pärast nende tarkuste omandamist sain aru, et minu poolt tehtud Sviitri lehe kujundus on liiga keeruline, et seda reaalsuses rakendada ja seega jäin lihtsalt olemasoleva lehe täiendamise juurde.
Veebikujunduse poolelt sain targemaks ka kasutatavate programmide poole pealt. Selgus, et on olemas hulk erinevaid programme, mis teevad disaineri ja front-end arendaja elu hulga lihtsamaks. Sketchi olin ma varem natuke proovinud, kuid sellega töötamine oli minu jaoks uus kogemus. Sellega harjumine võttis küll natuke aega, sest erineb standartsetest Adobe programmidest, kuid veebi jaoks tundub see päris kasulik tööriist. Samuti tutvusin Figma ja Avocode’iga, mis muudavad disainist töötava lehe tegemise protsessi kindlasti hulga lihtsamaks.
Sviitri praktika õpetas mulle palju ja nüüd on kindlasti rohkem julgust tegeleda veebidisainiga, mis varem tundus küllaltki hirmutav oma keerukusega, kuid selgus, et asi ei olegi nii hull. Õpitut saab kindlasti rakendada ka teistes disaini valdkondades.
Kogu praktika kogemus on väga positiivne. Praktikajuhendaja selgitas Sviitris toimuvat ja hoidis mind oma tegevustega kursis ning seega tundsin ennast osana meeskonnast. Aitäh Sviitrile selle ägeda kogemuse eest.”
Erkki kommentaar:
Juhendajana võin öelda Karli osas ainult postiivset. Ta teadis oma tugevaid ja nõrgemaid külgi, mis aitas tal end ette valmistada. Projektide hulgast püüdsime leida neid, mis aitaks teda kas veebikujunduses või üldiselt online meedia materjalide loomisel. Kõige suurema rõhu saigi veebi taustatööde ning üldise toimivuse osa, mis Karli jaoks maailmapilti tugevalt arendas. Eks veebi saab teha templeitidest ja erinevatest valmisjuppidest või siis nullist, meie teeme kõike vastavalt lähteülesandele, disainilahendusele ning kliendi soovile. Need rätsepalahendused on küll töömahukamad, kuid tagavad endas sobivuse kliendi vajadustele ning loomulikult ka töökindluse.
Töötamine erinevate CVIdega on meie töös igapäevane. See reeglistik ongi loodud laiema ringi kujundajatele ning kujunduslahenduste tellimise eest inimestele ühtsete loogikate järgimiseks. Hea meelega oleks kaasanud Karli ka brändingu loomeprotsessi, kuid hetkel olime rohkem hõivatud olemasolevate täiendamistele ning erinevate uute komponentide loomisele. Loodame Karli igaljuhul veel kohata ning hoiame tema tegemistel kindlasti silma peal.