Your cart

Ostukorvis ei ole tooteid.

Reisiblogi: Inspireeriv Barcelona - Reisiblogi: Inspireeriv Barcelona - Reisiblogi: Inspireeriv Barcelona - Reisiblogi: Inspireeriv Barcelona - Reisiblogi: Inspireeriv Barcelona

Erkki

Seekordne Disainikeskuse korraldatud inspiratsioonireis viis meid Barcelonasse, kus Eesti disainibüroode võrgustiku delegatsiooniga piilusime sealsete disanibüroode kardinate taha.

Barcelonat peetakse üheks Euroopa ja ka maailma disaini tõmbekeskuseks ning seda kumas nii mugavast linnaruumist kui ka kogu õhkkonnast üldiselt.

Co-working kontorid

Nagu ka kasvav trend meil, on Barcelonas selliseid Lift99 tüüpi ühiskasutuslikke kontoripindasid palju ning nende hinnatase tundub vägagi mõistlik olevat. Lisaks torkab silma lai valikuvõimalus, seda nii asukoha, suuruse kui kindlasti hinnataseme poolest. 

Külastasime vanalinnas üht keldris asuvat väiksemat bürood, kuhu mahtus umbes paarkümmend töökohta ning vaatasime ka ühe büroo tegemisi, kes oli ühe seitsmel korrusel laiutava ühiskontori väike osa. Seega, kuskil ei paistnud, et rahvusvahelise äri tegemiseks peaks omama eksklusiivset kontorit või suurt meeskonda. Kõike saab teha just sellises mahus nagu endal mugav on. Selles osas oli nähtu vahetum ning Sviitrile ja ehk ka Eestile üldiselt sarnasem kui varasemalt kogetud Berliinibüroode puhul.

Külastatud Stuudiod

Hey Studio – Õdusas tööstuspiirkonnas paiknev büroo, kellel on väga isikupärane ning tugeva käekirjaga portfoolio. Peamine suund on võetud identideedile, trükile ja pakendile ning tuleb öelda, et käsitöö neile meeldib. Leidsin mitmeid äratuntavaid jooni ka meie tegemistega Sviitris.

Käekirja iseloomustavaks jooneks tõid kohalikud vedurid Veronica ja Ricardo välja oma tugeva toetuse graafikale ning võimaluste piires fotode vältimise. Nende arvates on fotode kasutamine küll hea ja kerge moodus visuaalse lahendi loomiseks, kuid ei anna edasi asja tegelikku sisu. Kui Eestis on foto kasutamine erineva visuaali juures esikohal, siis Hey Studio töid vaadates võib öelda, et fotode kasutamine ei ole ainus võimalus.

Hey Studiol on ka edukalt toimiv veebipood, kus müügil Hey Stuudio disainerite loomingut. Nende hinnangul sai veebipood alguse juhusest, kus ettevõtte Instagrammi pandi feedi hoidmiseks üles mõningaid töid ning need osutusid nii populaarseks, et neid hakati eraldi tellima.

Hey Studio

Luki Huber & Manual Thinking – Luki Huber on disainibüroo, mille juhid lõid brändi nimega Manual Thinking, mis toimetab tänaseks päevaks iseseisvalt eduka ärina, pakkudes erinevaid vahendeid ajurünnakuteks ning erinevate protsesside kaardistamiseks ja läbi viimiseks.

Lisaks Manual Thinking kaartidele, magnetitele ja raamatutele on suur müügihitt ruumieraldaja-korrastaja Manual Thinking Box, mis aitab kontoris korda hoida, andes samal ajal ajurünnakutel piisavalt inspiratsiooni erinevatest töövahenditest, mida protsessi läbiviimiseks vaja võiks minna.

Manual Thinking

Achos – Mõnusalt kaootiline ettevõtmine, mis kahel noormehel sai alguse paarist kooli ülesandest ning soovist maailmale tünga teha. Noormeeste sõprus arenes viimaks nii kooli pedagoogide kui tuttavate kiuste toimivaks bürooks. 


Nad loovad kiiksuga lahendusi, mis annavad nende klientidele võimaluse oma tavapärasest rutiinist välja astuda. Selline lakkamatu positiivsus ning osalt ehk ka naiivne sinisilmsus on viinud mehed ärini, mis justkui tõstaks suunurgad üles iga projektiga mida nad ette võtaksid – elamuse mõttes tasub kindlasti külastada nende “pisut üle võlli” kodulehte.

Achos Agency

Two Points – Teinegi büroo, mille peamine kujunduskeel on suunatud graafikale. Nad pühendavad end süsteemi loomisele, mille abil projekti eesmärke saavutada. Büroo peab end visuaalse identiteedi loojaks, kuid nad ei kujunda logosid – nad loovad nime ümber terviklahendusi. Klassikalise identiteediloome kohaselt korralik kannapööre, kuid süvenemisel on näha, et nõnda lähenedes on hiljem projektil rohkem valikuid, millega mängides uusi lahendusi luua.

Meetod sobib hästi pikemaajalistele projektidele, mille visuaalne identiteet või nimi ei pea logos kinni olema. Selle asemel on oluline korduvad ning uuendatavad elemendid, spetsiaalselt loodud kirjatüüp ning üldine visuaalkeel.

Two Points

Mucho – Üheks Hispaania ägedamate töödega büroodega Mucho on viimaste aastatega jõudnud palju ning teeb tänasel päeval töid üle terve ilma. Viimaste suurte klientide hulgast leiab nii Movistari, PayPali, Delli jpt. 


Kohtusin Mucho ühe vedaja Marc’iga aasta tagasi Barcelonas, kui nad olid saanud lepingu Movistariga. Aastaga on nad tugevalt meeskonda kasvanud, avanud lisaks Barcelonale ja San Franciscole kontori ka Pariisis ning New Yorkis.

Mucho

Kajastus Äripäeva nädalalõpu lisas Sisustaja – Hispaanias disainiideid otsimas