Tuntud logode nurk Sviitri blogis viib teid rännakule ajas tagasi. Vaatame tuntud logode arengut viimase kümnendi, kohati isegi sajandi vältel. Püüame mõista, miks ning kuidas sai alguse nende tuntud ettevõtete brändikeel ning kes võiks või mis võis olla selle taga. Esimese loo peategelaseks on 1907. aastal asutatud Shell.
Shell on 1907. aastal asutatud Hollandi ning Ühendkuningriigi sugemetega ettevõte, mille algupärane täisnimetus Royal Dutch Shell plc sai kokku pandud ettevõtetest Royal Dutch Petroleum ning Shell Transport & Trading ning on teadaolevalt üks neljast vanimast ettevõttest maailmas tänase seisuga.
Ettevõtte nimi sai alguse märksa varem, kui Shell Transport & Tradingu asutaja isa, Marcus Samuel asutas 1891. aastal transpordiettevõtte varustamaks Londoni edasimüüjaid merekarpidega. Peagi märkas noor Marcus Samuel lambiõli ekspordipontentsiaali ning lasi ehitada maailma esimese nafta puurimiseks mõeldud tankuri, mis sain nimeks Murex, mis tõlkes tähendas teokarpi.
Shelli logo on üks maailma äratuntavamaid maailmas. Selle kujundus põhineb suurel merikarbil (Scallop) ning logo esmase versiooni lõi Raymond Loewy 1971. aastal. Leowy legendaarsemate kujunduste hulka kuuluvad ka logod sellistele suurhiidudele nagu Exxon, TWA, US Post, SPAR ning endised BP versioonid. Siiski tuntakse teda rohkem tootedisainereina luues mitmeid interjööre näiteks Boeing‘ule ja NASA‘le, tsiklite komponente Harley Davitson’ile ning isegi tubakapakendeid Lucky Strike‘le. Klientide seast käis läbi ka enamik teisi ka praegu tuntud suurtegijaid nagu Coca-Cola, Air France, Electrolux, Lincoln jpt.
Esimesed Shelli logod loodi 1900. aastate algul, kui püüti algselt kujutada lebavat merekarpi. 1904. aasta kujundusprotsess tõi merekarbi püstisesse asendisse, mida oli kergem kujutada ning mis andis objektist selgema pildi. Algselt must-valge logo muutus värviliseks 1948. aastal, kui loobuti vahepeal kasutusele võetud puhtamast joonest ning loodi 1909. aasta versioonile juurde värviline. Shelli värvideks valiti kollane ja punane nende peamise asukoha ja turu Kalifornia tõttu, kus oli suur Hispaania kogukond.
1955. aastaks sai logo märksa selgema visuaali ning parema paigutuse ettevõtte nimele. 1961 aastal lisati juurde veel punane raam, et eemaldada logo karmust.
1971. aastal toimus Shelli logo täielik ümberkujundamine, mille autoriks eelnimetatud Raymond Loewy. Sest ajast on Shelli logo püsinud pea muutumatuna, mis näitab Loewy erakordset võimet luua väärtust mis kestab läbi aja.
Loe ka varasemaid sama seeria postitusi:
Tuntud logod: Osa 1: Shell
Tuntud logod: Osa 2: Audi
Tuntud logod: Osa 3: Starbucks
Tuntud logod: Osa 4: AT&T
Tuntud logod: Osa 5: Mastercard
Tuntud logod: Osa 6: Nike
Tuntud logod: Osa 7 – Chupa Chups
Tuntud logod: Osa 8 – Coca-Cola